Články

Udržitelný obchodní model uvedla značka Head & Shoulders se SUEZ

25. 1. 2017 - Kateřina Kodadová

Značka Head & Shoulders společnosti P&G vytvořila jako první na světě recyklovanou lahvičku na šampon vyrobenou z plastu sesbíraného na plážích

Odvětví zaměřené na péči o vlasy je první, které vytvořilo udržitelný obchodní model podporující oběhové hospodářství

Navíc bude společnost P&G nejpozději v roce 2018 každoročně vyrábět půl miliardy lahviček na produkty pro péči o vlasy z recyklovaného plastu

 

DAVOS, ŠVÝCARSKO (SVĚTOVÉ EKONOMICKÉ FÓRUM) – 19. ledna 2017 – Společnost Procter & Gamble dnes oznámila, že značka Head & Shoulders (H&S), světová jednička mezi šampony, bude jako první na světě vyrábět recyklovanou lahvičku na šampony tvořenou až z 25% z recyklovaného plastu sesbíraného na plážích.

Tato inovace, jejímiž partnery jsou odborníci na recyklaci, společnosti TerraCycle a SUEZ, dorazí letos v létě do Francie v podobě lahvičky na šampon H&S v limitované edici, která bude dostupná zákazníkům Carrefouru, jednoho z předních světových prodejců. Bude se jednat o největší výrobu na světě, která bude používat recyklované lahvičky vyrobené z pospotřebního recyklovaného (PCR) plastu sesbíraného na plážích, a je to zároveň první zásadní krok při zavádění jedinečného dodavatelského řetězce, jehož součástí je také podpora ze strany tisíce dobrovolníků a stovky nevládních organizací při sběru plastového odpadu na plážích.

„Cítili jsme, že jako přední značka šamponů v oblasti prodeje bychom také měli zaujmout přední pozici v udržitelných inovacích, a víme, že když to uděláme, bude to popud pro všechny v našem odvětví, aby začali dělat totéž,“ popisuje Lisa Jenningsová, viceprezidentka značky Head & Shoulders a vedoucí globálně udržitelného růstu v péči o vlasy u společnosti Procter & Gamble. „Měli jsme to štěstí, že jsme mohli spolupracovat s tak skvělými partnery jako jsou TerraCycle a SUEZ, aby se z této vize stala skutečnost.“

Společnost P&G navíc oznámila, že koncem roku 2018 bude v Evropě více než půl miliardy lahviček ročně obsahovat až 25% pospotřebního recyklovaného plastu. To se rovná více než 90% všech lahviček na produkty s péčí o vlasy prodávaných v Evropě jako součást portfolia vlasových produktů společnosti P&G a jejích předních značek, jako jsou Pantene a Head & Shoulders.

Tento projekt bude vyžadovat roční dodávku 2 600 tun recyklovaného plastu – což je váha, která odpovídá osmi plně naloženým letounům Boeing 747. Společnost P&G používá PCR plasty v obalových materiálech už více než 25 let a dnešní prohlášení je důležitým krokem na cestě za splněním firemního cíle pro rok 2020, který obnáší zdvojnásobení tonáže PCR plastů používaných v obalových materiálech.

Podle Nadace Ellen MacArthurové (EMF) představuje 95% hodnoty plastových obalových materiálů, což odpovídá 80-120 miliardám dolarů ročně, hospodářskou ztrátu a při zachování stejného tempa bude do roku 2050 v moři více tun plastů než tun ryb.[1]

„U nás v P&G věříme, že činy mají větší význam než pouhá slova. Zvýšené používání PCR plastů v našich různých značkách vyrábějících vlasové produkty je důkazem našeho neutuchajícího odhodlání prosazovat skutečnou změnu,“ popisuje Virginie Heliasová, viceprezidentka globální udržitelnosti u společnosti P&G. „Recyklovaná lahvička na šampony Head & Shoulders vyrobená z plastu sesbíraného na plážích je v kategorii vlasových produktů první na světě. Díky zvýšenému používání recyklovaného plastu v obalech našich předních značek, jako jsou Pantene a Head & Shoulders, bude pro spotřebitele jednodušší zvolit si udržitelnější produkty, a to bez jakýchkoli ústupků. Jsme hrdí na to, co už jsme udělali a co děláme, na druhou stranu ovšem víme, že je před námi ještě spousta další práce.“

 

 

„Toto partnerství představuje pro TerraCycle důležitý krok. Jsme pyšní na to, že můžeme spolupracovat s jednou z největších světových značek a vytvořit společně průlomový produkt. Vytvoření recyklované lahvičky na šampony, která jako první na světě používá plasty sesbírané na plážích, je začátek důležité cesty. Doufáme, že s tím, jak oběhové hospodářství nabírá na obrátkách, budou další globální značky spolupracovat se zelenými dodavateli a použijí svůj vliv k tomu, aby poháněly změnu pro dobro životního prostředí.“ Tom Szaky, CEO společnosti TerraCycle.

„Toto partnerství mezi společnostmi SUEZ, TerraCycle a P&G představuje vzrušující krok ve vytvoření něčeho, co je pro spotřebitele na celém světě novinkou, a to recyklované lahvičky na šampon vyrobené z plastu sesbíraného na plážích. Doufáme, že i další organizace budou nadále vytvářet partnerství s různými poskytovateli, abychom dosáhli zásadních environmentálních změn v tomto odvětví, stejně jako, doufejme, i v dalších odvětvích. Společnost SUEZ má po celé Evropě 9 závodů zaměřených na plasty, které už nyní produkují 170 000 tun vysoce kvalitních recyklovaných polymerů.“ Jean-Marc Boursier, výkonný viceprezident Skupiny SUEZ, vedoucí programu Recyklace a znovuvyužití v Evropě.

 O společnosti Procter & Gamble

Společnost P&G nabízí spotřebitelům po celém světě jedno z nejsilnějších portfolií spolehlivých kvalitních předních značek, jako jsou Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Fairy®, Febreze®, Gillette®, Head & Shoulders®,  Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II® a Vicks®. Do komunity P&G spadají podniky v přibližně 70 zemích po celém světě. Pro aktuální novinky a informace o společnosti P&G a jejích značkách navštivte web www.uk.pg.com.

 

O společnosti TerraCycle

Společnost TerraCycle, Inc., založená v roce 2001, je světovou jedničkou ve sběru a znovuvyužití těžko recyklovatelných pospotřebních odpadů, od použitých sáčků na chipsy přes kávové kapsle až po cigaretové nedopalky. Tyto odpady jsou sbírány prostřednictvím bezplatných národních recyklačních programů financovaných značkou, a také pomocí různých spotřebitelských modelů a modelů financovaných vládou. Sesbírané odpady jsou znovuvyužívány, upcyklovány nebo recyklovány na různé dostupné udržitelné spotřebitelské produkty a pro průmyslové využití. Společnost TerraCycle každý rok sesbírá a znovuvyužije miliardy odpadků ve 21 zemích a zároveň při tomto procesu věnuje miliony dolarů školám a charitám. Pokud se chcete dozvědět více o společnosti TerraCycle nebo se zapojit do našich recyklačních programů, prosím

navštivte web www.terracycle.com.

 

O společnosti SUEZ

Stojíme na počátku revoluce zdrojů. Ve světě, který čelí vysokému demografickému růstu, překotné urbanizaci a nedostatku přírodních zdrojů, je zajištění, optimalizace a obnova zdrojů naprosto zásadní pro naši budoucnost. Společnost SUEZ (v Paříži: SEV, v Bruselu: SEVB) poskytuje 92 milionům lidí pitnou vodu, zajišťuje pro 65 milionů lidí služby související s čištěním odpadních vod, sbírá odpad vyprodukovaný téměř 34 miliony lidí, znovuvyužije 16 milionů tun odpadů ročně a produkuje 7 TWh místní obnovitelné energie. Společnost SUEZ se svými 82 530 zaměstnanci, zastoupená na všech pěti kontinentech, je klíčovým hráčem na poli udržitelného řízení zdrojů. V roce 2015 společnost SUEZ dosáhla celkového příjmu 15,1 miliard EUR.



[1]Nadace Ellen MacArthurové, Nová ekonomika plastů: Nový pohled na budoucnost plastů (2016), dostupné na: https://www.ellenmacarthurfoundation.org/publications/the-new-plastics-economy-rethinking-the-future-of-plastics